Odnaleźć siebie - rozdział 12




Siedziałem na krześle przy kuchennym stole i popijałem herbatę, obserwując, jak moja Dusza przygotowuje obiad, sprawnie pracując nożem przy krojeniu mięsa.

-Normalnie jest tu o wiele więcej Wilków i dom tętni życiem, ale dla twojego komfortu kazałem wszystkim tutaj nie przychodzić do odwołania.

Powiedział, najwyraźniej wyczuwając na sobie mój wzrok i domyślając mnie, że zastanawia mnie, po co mu tak ogromny stół, przy którym zmieściłaby się spora rodzina. Pokiwałem głową i spojrzałem za okno na podwórko, gdzie widziałem dwóch mężczyzn noszących drewno.

-Opowiesz mi o Wilkach? Tak naprawdę nie wiem nic oprócz tego, że muszą znaleźć swoją Duszę.

Poprosiłem, zastanawiając się, jak wygląda życie w tym społeczeństwie i jak to jest.

-Tak, jak już ci mówiłem, poza Wilkami żyje jeszcze wiele innych ras. Jedną z tych ras są ludzie. Oprócz nich istnieją również Elfy, Nimfy, Wampiry, Syreny, Ghoule, Harpie, Sukkuby i Inkuby, Zmienniokształtni, Strzygi i kilka innych, pomniejszych ras. Wilki są jedyną stadną rasą, która żyje razem w jednym miejscu. Oczywiście dotyczy to watahy. Wataha jest rodziną, nawet mimo braku pokrewieństwa i jest ważniejsza niż cokolwiek innego. To świętość. Watahy żyją razem. Naturalnym wrogiem Wilków są Wampiry, jednak od wieków żyjemy w pokoju. Bardzo rzadko zdarzają się walki pomiędzy Wilkami i Wampirami, najczęściej są one jednak wywołane wewnętrznymi konfliktami i nie mają nic wspólnego z jakąś durną wojną pomiędzy rasami. Wilki przemieniają się w swoją wilczą postać, kiedy chcą. Każdy wilk ma wyczulony węch i słuch oraz wyostrzony wzrok. W wilczej postaci Wilki są mniej-więcej dwa razy większe od normalnych wilków, które mogłeś widzieć na przykład w ogrodach zoologicznych. Wilki, które przeszły przemianę za dziecka, rosną do osiągnięcia dwudziestego piątego roku życia, po czym przestają się starzeć, przez to co kilkanaście lat musimy się przeprowadzać. Wilk, który przez 10 lat zaniecha przemieniania się, zacznie się starzeć zgodnie z ludzkim tempem i umrze, gdy osiągnie fizyczny wiek około 80 do 90 lat. Wilk, który przejdzie przemianę będąc już dorosłym, czyli w wieku 20 lat, również starzeje się tylko przez kolejne pięć lat.

Opowiedział, wrzucając mięso i warzywa na patelnię grillową a po kuchni niedługo potem zaczął roznosić się smakowity zapach, aż zaburczało mi w brzuchu. Nie zdawałem sobie nawet sprawy, jak bardzo jestem głodny.

-A jak wyglądają te... związki Dusz?

Była to jedna z bardziej interesujących mnie kwestii. W końcu niespodziewanie okazało się, że mój pracodawca jest moją Duszą.

-Związek Dusz, inaczej nazywany Partnerstwem. Wilki szukają swojej Duszy nieraz przez setki lat, nim uda im się odnaleźć ich Duszę. Rzadko zdarza się, by Dusza odrzuciła swoją drugą Duszę. Związek Dusz jest zawierany poprzez wypowiedzenie przez partnerów łacińskiej sentencji Tradidero corpus meum et animam mihi sidera iuro particeps electionis nostrae curam commisso nobis hodie pollicemini ab aeterno a nobis usque ad mortem. Co oznacza mniej więcej tyle, co "oddaję swoją duszę, ciało i życie mojemu partnerowi, obiecując mu wieczność i oddanie, dopóki śmierć nas nie rozłączy. Przysięga powinna zostać wypowiedziana przez obie Dusze pod gołym niebem w trakcie pełni, bo jako Wilki przysięgamy na Księżyc. Wtedy nasze dusze łączą się i zaczynamy wspólne życie a złamanie przysięgi skutkuje śmiercią.

Cała ta sprawa z Duszami i przysięgą na Księżyc wydała mi się niezwykle romantyczna, jednak gdy wspomniał o śmierci, przeszły mnie dreszcze.

-Partnerzy połączeni Duszami są do siebie przyciągani każdą cząstką ciała, od kiedy się spotkają. Stale chcą przebywać w swoim towarzystwie i wyjątkowo na siebie reagują, również w sferze seksualnej. W przeciwieństwie do Ludzi, u Wilków nagość czy seks są sprawami normalnymi i nikt się tym nie krępuje. Od momentu Przysięgi Partnerzy Dusz mogą również odczuwać swoje emocje, szczególnie te silne.

Pokiwałem głową, trawiąc podane mi przez niego informacje i myśląc o tym wszystkim.

-U ciebie jest inaczej, łagodniej. Z tego, co udało mi się dowiedzieć, jest to spowodowane Przemianą. Twoje Wilcze zmysły i instynkty do tej pory były stłumione a teraz z każdym dniem będą się  budzić i wyostrzać. Za około tydzień zobaczysz, co to znaczy być prawdziwym Wilkiem, który znalazł swoją Duszę.

Miałem wrażenie, że czyta mi w myślach, bo dokładnie nad tym właśnie się zastanawiałem. Zawstydziłem się trochę i spuściłem wzrok na trzymany w moich dłoniach kubek.

-Co jeszcze możesz mi opowiedzieć o Wilkach?

Zapytałem, chcąc wiedzieć każdą, nawet najdrobniejszą rzecz o rasie, do której przynależę.

-Hmm... Wilka mogą zabić trzy rzeczy. Wampir, inny Wilk lub coś wbitego w serce. Nawet ciężka rana głowy lub każdego innego narządu zostanie szybko wyleczona, ale kula lub nóż w sercu zabije nas w przeciągu sekundy. Z ciekawostek mogę ci powiedzieć, że u Wilków również występuje kilka rodów. Królewski ród, niestety już dawno wymarły, charakteryzował się białą sierścią. Istnieją legendy, że ród ten spokrewniony był z pierwotną Czarownicą, przez co podobno potomstwo na świat mógł wydać zarówno Wilk płci żeńskiej jak i płci męskiej. Był to dar, który Czarownica miała podarować im na znak wdzięczności za ocalenie życia jej i jej dzieci, gdy zaatakowały je wampiry. Jednak nigdy nikt tego nie potwierdził a ród królewski zaginął kilkadziesiąt lat temu. Uważa się ich za wymarłych. Każde inne umaszczenie Wilka jest oznaką przynależności do rodu szlacheckiego, gdyż w czasach królów każdy Wilk należał do szlachty. W społeczeństwie Wilków panuje równość w tej kwestii, jednak oczywiście mamy hierarchię. Alfa, przywódca watahy, beta, jego zastępca, gamma, starsze Wilki w watasze, czyli Wilki żyjące już co najmniej 200 lat, delta to Wilki żyjące od 100 do 200 lat, epsilon to wilki żyjące krócej niż 100 lat, dzeta to młode Wilki przechodzące okres dojrzewania, eta to Wilki, które nie przeszły jeszcze Przemiany a mają więcej niż 6 lat, teta to dzieci po Przemianie, jota to dzieci w wieku, w którym powinny przejść Przemianę, kappa to dzieci przed wiekiem, w którym powinny przejść przemianę, lambda to noworodki, mi to Wilki, które dołączyły do nas z obcej watahy poprzez małżeństwo z Wilkiem z naszej watahy, ni to Wilki, które z innych powodów do nas dołączyły, ksi to Wilki, które popełniły coś złego, jednak nie na tyle, by wyrzucić ich z watahy, omikron to Wilki, na które nałożono ostatnie ostrzeżenie, pi to Wilki wykluczone ze społeczności, ro to Wilki wyrzucone z watahy, sigma to Wilki, które straciły swoją Duszę, natomiast omega to Wilki nienależące do żadnej watahy. Wydaje się być skomplikowane, ale nie jest. Alfa oczywiście sprawuje opiekę nad watahą, beta pomaga mu oraz przejmuje obowiązki w trakcie nieobecności alfy. Gammy sprawują opiekę nad wioską, gdy alfa i beta są nieobecni. Gammy i delty pomagają podejmować ważne dla watahy decyzje, tworzą tak zwaną Starszyznę. Epilsony, dzety, ety, tety, joty, kappy, lambdy, sigmy, mi i ni to Wilki na tym samym poziomie społecznym, po prostu członkowie watahy, rodzina. Ksi i omikrony mają odbierane przywileje, pi mogą u nas mieszkać ale nie są rodziną, ro muszą się wynieść, jeśli nie chcą zginąć.

Od tych wszystkich informacji powoli bolała mnie głowa, ale z zadumy wyrwał mnie dopiero mój partner, gdy postawił przede mną talerz a gdy na niego spojrzałem, uśmiechał się szeroko.

-Zjedz teraz, a potem pokażę ci dom i całą naszą posiadłość.

Komentarze

Popularne posty