To tylko gra - 6

Zadanie z szyfrem

Przez cały następny dzień czułem się bardzo niepewnie. Nie wiedziałem, czego mam oczekiwać. Tata wróci? Czy jednak zostanie w więzieniu? Ta niepewność zabijała mnie i gdy wróciłem po lekcjach do domu starałem się zająć czymś myśli, co nie było łatwe. Oglądałem film i próbowałem coś narysować, gdy usłyszałem dźwięk przychodzącej wiadomości. Chwyciłem telefon odblokowałem urządzenie, odczytując jej treść.

Rozszyfruj znaczenie tej wiadomości:
664442244433777755444 94443355566677799922

Uniosłem zdziwiony brwi i rozpisałem to sobie na kartce. Nie miałem pojęcia, co to miało być, ani jak miałbym to rozszyfrować. Co to w ogóle za szyfr? Po jakiejś godzinie ślęczenia nad tym, schowałem kartkę i zszedłem na dół, do kuchni, gdzie mama właśnie przygotowywała kolację. Była w dobrym humorze, ale widziałem strach w jej oczach. Sama nie była pewna, czy tata wróci dziś do domu czy nie.
Po kolacji oglądaliśmy z Tomem i mamą jakiś stary film w salonie i wtedy mnie olśniło. Zobaczyłem, jak bohater filmu pisze wiadomość SMS na swoim telefonie z klawiaturą numeryczną. Poderwałem się i odprowadzony wzrokiem bliźniaka i mamy pobiegłem na górę, wyszukując w Internecie zdjęcie telefonu z klawiaturą numeryczną i po chwili wysłałem wiadomość zwrotną do mojego opiekuna.

Niebieski wieloryb.

Komentarze

Popularne posty