Zdjęcie - rozdział 10


Od razu spod kliniki wyjechaliśmy w drogę do Loitsche, by odwiedzić naszą mamę i wyjaśnić zaistniałą sytuację. Byłem wściekły, bo to ewidentnie oznaczało, że mama ukrywała przed nami więcej, niż się kiedykolwiek mogłem spodziewać. Próbowałem się uspokoić, bo doskonale wiedziałem, że jeśli tego nie zrobię, to rozszarpię mamę jak tylko ją zobaczę. Wyciągnąłem z torby paczkę papierosów i otworzyłem okno, chcąc zapalić.

-Daj mi też fajkę.

Usłyszałem za sobą głos i automatycznie podałem dziewczynie paczkę, dopiero po chwili się orientując, że w życiu nie widziałem jej z papierosem w ustach.

-Nie wiedziałem, że palisz.

Skomentowałem, zaciągając się dymem i próbując uspokoić szalejące we mnie emocje. Z jednej strony bardzo się cieszyłem, bo wiedziałem, że Emily jest naszą siostrą a bardzo na to liczyłem, ale z drugiej myślałem, że zwariuję z wściekłości, że matka przez tyle czasu nas okłamywała.

-Rzadko palę.

Odpowiedziała, wzruszając ramionami. Podałem papierosa Tomowi i odpaliłem sobie kolejnego, wiedząc, że mój brat również wewnętrznie się gotuje, mimo że nic po sobie nie pokazuje.

-W sumie mama nawet nie wie, że jesteśmy w Niemczech. Nie powiedzieliśmy jej.

Mój bliźniak jak zwykle umiał myśleć o tym, żeby nie zastać jej w żadnej kłopotliwej sytuacji ale mnie to kompletnie nie obchodziło, co skomentowałem pięknym prychnięciem.

-Mam to w dupie. Dla mnie może nawet uprawiać sex na stole z jakimś oblechem, nie odpuszczę jej.

Warknąłem, czując, jak krew znowu się we mnie gotuje, a bliźniak ścisnął moją dłoń, chcąc mi pokazać, że mnie wspiera i rozumie, co czuję.

-Wiem, ale spróbuj się uspokoić. Nie wiemy, czemu tak postąpiła.

Tom zawsze był bliżej z mamą, niż ja, więc kompletnie nie zdziwiło mnie to, że próbuje ją bronić, ale jednocześnie bardzo dobrze zdawał sobie sprawę, że nic mnie w tym momencie nie uspokoi i że nie ma dla mnie usprawiedliwienia, żeby mama mogła kiedykolwiek tak postąpić. Oparłem się o fotel i spojrzałem za okno, wypalając papierosa i zastanawiając się, dlaczego dopiero w wieku 31 lat dowiedziałem się, że mam 17-letnią siostrę.

Komentarze

Popularne posty